lovec drakuTuto vynikající knihu jsem si nechala nadělit v loni od Ježíška, a nedá mi to, abych Vám ji nedoporučila. Je to další kniha, jejíž děj se odehrává v Afghánistánu, která mě zaujala. Jejím autorem je Khaled Hosseini - kalifornský lékař, jenž inspirován vlastními vzpomínkami, vypráví příběh osudových zvratů, jimiž jeho hrdina Amír prochází od dětství na cestě k dospělému zmoudření nejprve za mírových posledních let afghánské monarchie a poté za sovětské válečné okupace, na útěku z vlasti a při hledání nového života v emigraci.

Při čtení této pozoruhodné knihy se dozvíte hodně o afghánské kultuře, společnosti a zvycích. Myslím, že obraz těchto muslimských zemí podávaný našimi médii je hodně zkreslený, takže Vám určitě prospěje přečíst si něco, co napsal afghánec.

O čem tato knížka je?

Kniha vypráví příběh chlapce Amira, syna bohatého afghánce, a jeho kamaráda a syna jejich sluhy Hasana, hazára (kmen považovaný v 50. letech v Afghánistánu za příslušníky nižší vrstvy). Život obou chlapců se prudce změní jednoho dne, kdy se Amir stane svědkem znásilnění Hasana skupinou jiných chlapců. Pocit viny a hanby dožene Amira k tomu, že na Hasana svede, že ukradl některou z jeho věcí, což vede k tomu, že Amirův otec vyžene Hasana i jeho otce ze svého domu. Několik let poté, co Amir se svým otcem uprchnou před Ruskými okupanty do Spojených států, zavolá Amirovi dávný přítel, a požádá ho, aby pomohl Hasanovu synovi, který zůstal v Afghánistánu - ve státě ovládaném Talibanem, kde jsou popravy na denním pořádku a nic není jako dřív. Amir se vydává na nebezpečnou cestu zpět do své rodné vlasti, aby vykoupil své svědomí, které selhalo, když mohl pomoci Hasanovi a neučinil tak.

Proč si ji přečíst?

• strhující drama
  • příběh inspirovaný skutečnými událostmi v Afghánistánu v 50. letech 20. století